Boekenkraam

Als schrijver moet je veel lijden. Niet altijd in de pijnlijke zin, maar wel is het soms afzien.
Zo pijnig ik mijn hersenen dagelijks om de plotwendingen in mijn boeken logisch te krijgen, maar ook het goed invullen van karakters kunnen mij slapeloze nachten bezorgen.
Daarnaast zit je als schrijver nooit stil en ga je soms ook op stap om je schrijfsels aan de man (of vrouw) te brengen. Promotie is tenslotte een belangrijk deel van het werk van een schrijver.
Dus dit weekend stond ik achter de boekenkraam van de cultuurmarkt te Woerden. Hier mochten allerlei Woerdenaren hun werken laten zien en belangrijker nog… verkopen.
Ik stond dus achter een kraam met mooi uitgestalde boeken, samen met een aantal lokale helden en Helga Warmels , die – volgens mij – ook in den lande bekend is. Ik was er in ieder geval blij mee omdat ze een aantal erg leuke boeken heeft geschreven en ook nog eens een leuk mens blijkt te zijn (bekijk gerust haar site).
Dus de hele dag was ik aanwezig, heb ik wat gepraat, niks verkocht, en tegen het einde van de dag vooral gekoukleumd. Het weer viel mee, maar toch vond de wind ons elke keer weer in die hoek waar wij stonden.
Thuisgekomen had ik kramp van het lange staan en ook nog eens kouwe vingers, maar het was een leuke ervaring die hopelijk volgend jaar een vervolg krijgt. Maar dan doe ik wel een dikkere jas aan en neem een klapstoeltje mee.

Leave a comment