Chicklits zijn niet alleen voor vrouwen

Als schrijver ben je altijd bezig en in veel gevallen – de auteurs kunnen het waarschijnlijk beamen – heb je meerdere projecten die aandacht vragen. Niet lang geleden heb ik besloten om ook eens een chicklit te gaan schrijven. Natuurlijk ga ik wel beslagen te werk, dus het lag al in mijn planning om een keer van mijn kinderboeken af te stappen. Maar omdat ik soms teveel projecten heb, ben ik gewoon begonnen en het bevalt tot dus ver prima. In tegenstelling tot wat veel mensen misschien zullen denken, het is niet moeilijk om in de belevingswereld te stappen van een vrouw, mits je zelf al een persoon bent die veel met gevoelens bezig is. De belevingswereld van de vrouw is ook veel interessanter voor een schrijver. Tenminste, voor deze schrijver.
Koffiegek gaat over Sanna die samen met haar beste vriendin Femke een koffietentje begint. Ze is het zat om onder de juk van haar ouders te leven en staat met de oprichting van Koffiegek op eigen benen. Natuurlijk ontmoet ze een paar leuke mannen, het is tenslotte een chicklit, maar ze valt niet meteen in katzwijm.
Zoals gezegd, ik ben 15.000 woorden ver en ik kan nu al niet wachten om verder te gaan. Hopelijk komen jullie in 2017 alles te weten over Sanna Hopman.

Leave a Reply

