Kinderboekenwinkeldag

Woensdag 23 April was het tijd voor de eerste echte Kinderboekenwinkeldag, en ik was er bij. In Utrecht natuurlijk. Want dat is lekker dichtbij en daar zitten twee hele leuke kinderboekenwinkels met de namen De Utrechtste Kinderboekwinkel en Kakelbont.
Om met de eerste te beginnen, daar werden wij om 1 uur verwacht voor een gezamenlijke lunch. Dus daar zat ik tussen Marcel van Driel, Annet Schaap, Anna Woltz, Hans en Monique Hagen en Diet Groothuis. Niet de minsten dus, en ik was zwaar onder de indruk. Later kwam ook Janneke Schotveld nog langs, dus ik zat helemaal tussen de ‘celebrities’.
De lunch was erg goed verzorgd door Dorothé Cras en bestond uit krentenbollen, warme puntjes met een keuze aan verse kazen en eiersalade. Ook was de mogelijkheid voor een tomatensoepje en vers fruit, dus met een goedgevulde maag begonnen we uiteindelijk aan ons optreden. Diet beet de spits af en las voor uit haar gedichtenbundel hoog op de stoel die speciaal voor ons in de etalage was neergezet. Best spannend, maar uiteindelijk bleek het toch een goede plek, en met behulp van de microfoon waren onze stemmen ook op de straat te horen.
Ik was nerveus en heb eigenlijk niet gelet op het aantal bezoekers in de winkel, dus ik hoop maar dat iedereen het leuk vond. Ik las een verhaaltje voor uit “Spike gaat sporten” en een stuk uit “Het niet zo gewone leven van Flora Bellefleur”.
Daarna snel naar de tweede lokatie (nadat ik nog even een stuk van Superhelden3.nl had meegepikt) waar Diet vol vuur weer aan het voordragen was.
De winkel was nog niet gevuld, maar er kwam toch een moeder met dochter die beiden zichtbaar genoten van de gedichten van Diet. Volgens mij heeft ze ook nog een boekje mogen verkopen.
Ik las weer voor en was totaal verdwenen in mijn eigen wereld. Dus ik moet nog even het optreden oefenen, voor volgend jaar natuurlijk. Want als er een conclusie getrokken mag worden, dan is het wel dat het een geslaagde dag is geweest. Het publiek liet het (nog) even afweten, maar volgend jaar – als de pr-machine op volle kracht draait – gaat de Kinderboekenwinkeldag echt Nationaal.
Dus hou de berichten in de gaten: 2015 gaat een knaljaar worden!

aankondiging

Leave a Reply

