‘ Hee, psst, pssst, meisje, stickje hebben?’

Marlies Slegers heeft hier een heel goed punt, waar ik 100% achter sta.

52 weeks in a year: a million feelings in a day

Hee, psst, stickje hebben? 

Afgelopen zaterdag stond er in het Volkskrant magazine een stukje over ene Marijke. Marijke heeft een eigen tekstbureautje en aan haar werd gevraagd waar ze vooral geen geld aan uit wilde geven. Nou, Marijke vond tijdschriften van 5 euro zonde van haar geld. Die had ze binnen een uurtje uit namelijk. O ja, en aan boeken kon ze ook geen geld uitgeven. Ze had namelijk sinds kort een ereader en kon bij haar vriendin zo een stickje met duizend boeken erop krijgen, en die kon Marijke dan lekker gratis lezen. 

Allerlei schrijvers reageerden hierop. Saskia Noort bijvoorbeeld, via Twitter. En schrijfster Tiny Fisscher zond een brief in naar de Volkskrant, waarin ze meldde dat Marijke vast ook gratis teksten schreef als tekstschrijfster.

Voor ik verder ga: ik heb niets tegen Marijke. Ik heb het stuk in VK gelezen en ze leek me een prima meid, we…

View original post 983 more words

Leave a Reply

