Waarom?

Waarom schrijf en/of teken ik? Is het voor het geld? Nee, daar zijn andere beroepen beter in. De drang van het moeten dan? Nee, ik ben getrouwd, heb een dochter, dus mijn handen vol met andere erg leuke dingen. Voor je lezers dan? Natuurlijk zijn die belangrijk, maar omdat ik gemiddeld een jaar of langer bezig ben met een project heb ik andere motivaties, en dat is simpelweg het verdienen van mijn bestaansrecht. Waarom ben ik op deze wereld en wat laat ik achter? Wat is mijn taak en mijn doel? Daarom is het belangrijk om mijn boeken in de winkel of de bibliotheek terug te zien. Dat geeft mij hoop, energie en het warme gevoel dat ik wat bij heb gedragen aan de wereld. Dat gevoel heb je niet als je voor jezelf schrijft en je creaties op je harddisk liggen te verstoffen of in je eigen boekenkast staan. Ik moet ze zien naast andere wereldparels, er elke keer kunnen langslopen, en dat verliefde gevoel krijgen als ik ze netjes naast elkaar zie liggen.

Leave a Reply

