Uitgeefassistent Kind & Jeugd

Om mijn vleugels eens uit te slaan en nog meer te kunnen doen met mijn passies ben ik uitgeefassistent geworden bij Scelta Publishing. En natuurlijk van de afdeling Kind & Jeugd, want daar zit ik ook zelf met mijn boeken.
Ben je benieuwd wat een uitgeefassistent doet, bekijk dan even onderstaand lijstje. En denk je dat je een goed verhaal onder de pen hebt, schroom dan niet om een email te sturen. Er is altijd ruimte genoeg voor talent, maar hou wel rekening met een beoordelingstijd van drie maanden.

– Op zoek gaan naar nieuwe uitgaven die passen binnen het fonds;
– Binnenkomende manuscripten, concepten en ideeën evalueren en een advies opstellen;
– Auteurs adviseren, begeleiden en coachen;
– Manuscripten voorbereiden voor productie;
– Product- en marktconcepten opstellen;
– Klantgerichte communicatie opstellen, bv. toelichting bij diverse uitgaven en promotieteksten;
– Mee bouwen aan een commercieel plan om uitgaven gericht in de markt te zetten

f10ba88c-8559-11e3-9cb3-12313d04d198-original

Leave a Reply

