Nachtbraken

De laatste tijd komt het veel te vaak voor dat ik vol goede moed mijn bed induik (weliswaar meestal te laat) en dan ineens mijn weg niet meer naar dromenland kan vinden. Reuze onhandig als je overdag nog wilt schrijven, of werken bij de bibliotheek.
Dus nu is het weer zover. Goed, ik ging weer (veel) te laat naar bed, maar nu had ik een goed excuus, namelijk prutsen aan het e-book van “Spike gaat sporten“. Het is nog niet af, maar het gaat de goede weg op.
Daarna heb ik nog even een paar zinnen toegevoegd aan mijn nieuwe manuscrip “Het geheim in het Vlieringense bos” en ik ben al een stuk blijer dan een paar dagen geleden.
Dus kort gezegd heeft het laat naar bed gaan een reden gehad, en nu zit ik midden in de nacht nog even deze “post” te typen en heb een paar namen opgezocht voor het vervolg op “Het niet zo gewone leven van Flora Bellefleur“, want ook dat verhaal gaat door. Flora is een reislustig meisje en haar hulp wordt ook in deel twee gevraagd, alleen is het voor haar eigen bestwil, en eigenlijk ook voor de hele wereld. Dus je kunt je wel voorstellen hoe ze zich nu voelt. Daarom moet ik haar verhaal opschrijven, zodat ze ook eens een goede nachtrust krijgt.

Goed, ik ga eens proberen te slapen. Morgen weer een drukke dag. Maar schrijvers hebben natuurlijk nooit echt rust. De ideeen blijven hun hoofden vullen en soms moeten ze daarvoor hun bed uit.

Leave a Reply

