Muziek

Al sinds mij jeugd ben ik een fervent muziekliefhebber. Zelfs zo erg, dat ik vroeger in mijn kamer de televisie totaal links liet liggen en lekker onder de dekens naar de klanken van de top 50 en de soulshow luisterde.
Nu, vele jaren later, is dat wel veranderd, maar ik kan nog steeds erg genieten van muziek en ik laat mij niet vangen in een bepaald genre. Als een liedje maar een leuke melodie heeft en een goede sfeer kan opbouwen. En juist die sfeer is ook erg belangrijk bij het schrijven.
Ik heb een aantal soundtracks op mijn harddisk staan. In de eerste plaats omdat ik een fan ben van de films waar ze bij horen, maar in de tweede plaats ook omdat ik denk dat ze de juiste sfeer voor mijn verhalen kunnen oproepen.
Dus ik gebruik de Harry Potter en Lord of the Rings soundtracks vooral bij het bedenken van nieuwe werelden. En de muziek van alle Bourne films passen prima bij spannende achtervolgingen.

Welke muziek draai jij graag bij het schrijven of lezen?

One thought on “Muziek

Leave a Reply

