Kop koffie

Ik ben geen snelle schrijver. O, ik ken ze wel hoor. Je weet wel, die schrijvers die ‘s ochtends om 5 uur in de ochtend een grote pot met koffie klaarzetten en dan net voordat de vogels aan hun ochtendzang beginnen de computer opstarten en beginnen te typen. En pas als hun maag begint te rommelen en na twee keer dat genegeerd te hebben, stoppen ze pas.
Ik begin veel te laat en schrijf misschien meer een zin per dag. Ik ben een perfectionist. Voor mij moet alles kloppen. De zinnen, de personen, de handelingen en de sfeer. Zo niet, dan gaat er weer een dag voorbij zonder iets op te schrijven. Die dag gebruik ik dan om na te denken over zinnen die wel kloppen.
En vandaag ben ik de eerste drie hoofdstukken van Flora 2 aan het bekijken. Ik moet er echt induiken, maar mijn kop koffie met melk en zoetjes staat in ieder geval al klaar.

Leave a Reply

